Škola - dílna lidskosti - ZŠ Pod Vinohrady Uherský Brod a ZŠ Újezdec
Rozpočet
11 600 000 Kč
Termín
září 2020
Financování
Rozpočet města, dotace EU
Priority
2.2 Vzdělání
Popis
Tato investiční akce, nesoucí ve svém názvu heslo rodáka města Uherský Brod Jana Amose Komenského, spočívala v modernizaci vybraných učeben, zajištění bezbariérovosti škol a poskytnutí vnitřní konektivity základních škol odpovídající současným standardům.
V případě ZŠ Pod Vinohrady došlo zejména k rekonstrukci nepoužívané učebny na odbornou učebnu přírodních věd s novým moderním vybavením, rekonstrukci počítačovo-jazykové učebny, rekonstrukci nevyužívaných prostor školy pro vybudování cvičné kuchyňky a učebny technické výchovy. Po celé škole byla zajištěna konektivita odpovídající současným standardům. Byli rekonstruována WC tak, aby byla bezbariérová.
V ZŠ Újezdec proběhla rekonstrukce počítačové učebny a bylo dodáno nové vybavení, vytvořen byl také bezbariérový přístup do školy pomocí nové rampy a vybudování bezbariérových WC. Rovněž zde byla zajištěna konektivita odpovídající současným standardům.
Součástí opatření byli rovněž úpravy venkovních prostranství v okolí škol. Projekt byl realizován převážně v průběhu letních prázdnin, dokončení celého projektu a uvedení do provozu se uskutečnilo v září 2020.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), celkové způsobilé výdaje jsou 11,6 mil. Kč, dotace pokryla 90 % z těchto výdajů, zbytek uhradilo město ze svého rozpočtu.
Veřejný přínos
Veřejný přínos je zřejmý v následujících oblastech:
ZŠ Pod Vinohrady:
- jazykové kompetence;
- přírodovědné kompetence;
- řemeslné kompetence;
- vytvoření podmínek pro zvýšení zájmu žáků o přírodovědné a řemeslné obory;
- zvládnutí práce s informačními technologiemi, a to nahrazením zastaralého vybavení do odborných učeben - platí i pro ZŠ Újezdec
- možnost žákům v rámci mimoškolní činnosti nadále zvyšovat své kompetence v daných oborech a předmětech;
- podpora spolupráce mezi školami;
- adekvátní materiální zázemí školy vůči potřebám individuální integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami/žáků ohrožených sociálním vyloučením, umožněním realizace jejich výuky;
- kvalitní infrastruktura pro výuku klíčových kompetencí, využitelných v praxi.
V obou školách:
- bezpečnější a efektivnější konektivita školy;
- celkově lepší výsledky systému vzdělávání;
- zlepšení okolního prostředí škol.
Zahájení realizace
6/2020
Dokončení realizace a uvedení do provozu
9/2020