Škola - dílna lidskosti - ZŠ Na Výsluní Uherský Brod
Realizátor
město Uherský Brod
Rozpočet
12 400 000 Kč
Termín
září 2019
Financování
Integrovaný regionální operační program (IROP); rozpočet města
Priority
2.2 Vzdělání
Popis
Začátkem června 2019 byl dokončen rozsáhlý investiční projekt v ZŠ Na Výsluní spočívající v rekonstrukci vybraných učeben a pořízení moderního vybavení pro zlepšení jazykových, technických a řemeslných dovedností. Realizací projektu došlo také k zabezpečení bezbariérovosti školy a zajištění vnitřní konektivity školy v odpovídajícím standardu včetně rekonstrukce kabeláže slaboproudých rozvodů. Součástí opatření jsou rovněž úpravy prostranství před vstupem do školy.
Projekt reagoval na problém nedostatečné kapacity školy pro kvalitní výuku jazykových a řemeslných předmětů, které nevyhovují požadavkům moderní výuky a současným normám. Projekt obsahuje tyto 3 hlavní aktivity:
- rekonstrukce učeben a pořízení vybavení pro zajištění klíčových kompetencí tj. zkvalitnění výuky pro lepší uplatnění absolventů;
- zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. spočívající v komplexním vyřešení bezbariérovosti školy, doplnění výtahů a plošin;
- zajištění vnitřní konektivity školy vč. rekonstrukce kabeláže slaboproudých rozvodů.
Projekt byl spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), celkové způsobilé výdaje byly vyčísleny na 12,5 mil. Kč, dotace pokryla 90 % z těchto výdajů.
Veřejný přínos
Výsledkem projektu jsou kvalitativní změny v následujících oblastech:
- jazykové kompetence;
- řemeslné kompetence;
- vytvoření podmínek pro zvýšení zájmu žáků o jazykové a řemeslné obory, zvládnutí práce s informačními technologiemi, a to nahrazením zastaralého vybavení odborných učeben školy;
- pro žáky možnost v rámci mimoškolní činnosti nadále zvyšovat své kompetence v daných oborech a předmětech;
- podpora spolupráce mezi školami;
- adekvátní materiální zázemí školy vůči potřebám individuální integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami/žáků ohrožených sociálním vyloučením, umožněním realizace jejich výuky;
- bezpečnější a efektivnější konektivita školy;
- celkově tedy lepší výsledky systému vzdělávání;
- kvalitní infrastruktura pro výuku klíčových kompetencí, využitelných v praxi.